סימני מתיחה, צלוליט ומה שבניהם…

גם הבחורה הרזה והחטובה ביותר יכולה לסבול מהם ובהשוואה לנשים בעולם, כמות הנשים שתראו עליהן סימני מתיחה וצלוליט בישראל היא בין הגבוהות!

 

אז למה בעצם? ואיך אם בכלל ניתן למנוע / להפחית אותם?

 

בשביל שנענה על כל אלו נעשה הפרדה, סימני מתיחה אלו סימונים של קווים באורכים ועובי שונים והם ברמת שקיפות שונה ,סימנים אלו הם למעשה מתיחה וקריעה של שכבת העור החיצונית שלנו בגוף.

 

סימנים אלו יופיעו באזורים בהם הגוף גדל בתקופה מהירה וממושכת והעור בעצם לא מספיק להימתח ולכן נוצר סימן.

בד”כ ניתן לראות סימנים אלו באזורי הבטן וצידי הירכיים, אך הם בהחלט יכולים להימצא גם באזורים כמו הזרועות, השוקיים ואזורים נוספים בגוף.

ויש כאן עניין של גנטיקה ומשתנים אחרים כמו גיל, תזונה, פעילות גונית ועוד… אבל, חשוב שתדעי, אם זה אכן גנטי אצלך במשפחה – לא מחייב בכלל שגם לך יהיו סימני מתיחה! ואם זה לא גנטי אצלך במשפחה, לא מחייב שלא יופיעו לך סימני מתיחה… ולכן החלטתי לכתוב את המאמר הזה כדי לעשות לך קצת סדר, קודם כל באיך להימנע מסימני המתיחה בין ם זה גנטי אצלך ובין אם לא וכמובן בהמשך ארחיב על כיצד מטפלים ומה ניתן לעשות.

 

אז איך בעצם תימנעי מגופך את סימני המתיחה?

 

קודם כל חשוב שנתמקד בדברים שתלויים בנו ולא במשתנים כמו גיל לצורך העניין שלא תלוי בך.

תזונה לצורך העניין היא משתנה חשוב שמשפיע כמובן על הגוף שלנו מבפנים החוצה, הגוף שלנו מעיד הרבה פעמים על ההרגלים שלנו, על מה שאנחנו אוכלות וגם על כמה אנחנו זזות…

ואין לצערי איזשהו מאכל שאני יכולה לומר לך שאם תאכלי אותו תימנעי מסימנים אלו או ההפך, אבל בהחלט ניתן לומר ששתייה מרובה של מים והימנעות ממלח ככל הניתן יעזרו מאוד!!!

אסביר לך למה, בזמן גדילה מהירה של אזור מסויים בגוף בעת השמנה (בהריון או לא) העור צריך להתאים את עצמו על מנת להכיל את השומן שמתווסף באותה המהירות, אם העור שלנו יבש ולא גמיש – הוא עלול להיקרע וליצור סימני מתיחה, אך אם העור שלנו בריא וגמיש הוא בהחלט יהיה מסוגל לעמוד בעומס ולהימתח בצורה הנדרשת מבלי להיקרע.

 

אז איך זה קשור למלח ולמים??

 

פשוט מאוד, מגיל קטן לימדו אותנו שהגוף שלנו מכיל 70% מים, כשהגוף שלנו לא מקבל את כמות המים שהוא זקוק לה (בהתחשב על מה שאנחנו מוציאים ממנו בכל רגע נתון) הוא מתחיל לאגור את הנוזלים כאקט הישרדותי ואז העור שלנו עלול להתחיל להתייבש.

אותו ייבוש של העור שגורם לסימני המתיחה להופיע עלול להיגרם גם על ידי צריכה מרובה של מלח, כאמור מלח מייבש את העור ולכן יש להרבות בשתיית מים ולהימנע מצריכה מרובה של מלח.

 

המשתנה השני שתלוי בנו הוא פעילות גופנית, כשאנו עוסקות בפעילות גופנית מוגברת אנחנו מזיעות יותר מהרגיל וההזעה הזו פותחת לנו את נקבוביות העור מה שמאפשר לעור לנשום ולהיות גמיש ובריא יותר!

בנוסף, פעילות גופנית ידועה כמייצרת טבעית של קולגן, זוהי רקמת חיבור של העור שמעניקה לו מראה צעיר וגמיש, עם הגיל כמות הקולגן בגוף שלנו פוחתת וכך גם הפעילות הגופנית שאנו מבצעות בד”כ ולכן העור הופך עם השנים ליבש ומקומט יותר.

 

טיפוח העור חשוב לא פחות וחשוב לדאוג לעור שלנו לתכשירי טיפוח כמו סבון וקרמים שונים אשר הינם טבעיים ולא מייבשים את העור, ישנם מוצרי טיפוח רבים כיום שמחדירים לעור שלנו שפע של ויטמנים ומינרלים שהעור זקוק להם על מנת לשמור על גמישות.

 

אז בואי נחזור שניה למה שהיינו אומרות כשהיינו רואות דבורה בילדות “מלח מים”!

 

זה בדיוק הפתרון גם לצלוליט!!!

לפני שארחיב, מה זה בעצם צלוליט? (שימי לב כי ישנה טעות רווחת לקרוא לצלוליט צלוליטיס )

צלוליט זו בעצם הצטברות של תאי שומן מתחת לעור אשר מייצר מראה לא אחיד ולא חלק של העור, הפוך, זה ייראה כמו גבשושויות דחוסות פנימה והחוצה בדרגות שונות.

גם כאן, כמו בסימני המתיחה, הצלוליט תלוי גם בגנטיקה אך כפי שהסברתי גם  במשתנים אחרים כמו תזונה ופעילות גופנית!

“מלח מים! , מלח מים!, מלח מים!”

 

כמו שקראנו למעלה, המלח מייבש את העור אך כאן ארחיב ואומר שהוא גם גורם לגוף שלנו לאגור נוזלים בתאי השומן שלנו וברקמות השומן וזה מה שנותן לעור מבחוץ מראה גבשושי שהוא הצלוליט.

המים הם פקטור משמעותי נוסף מאחר והימנעות ממים מייצרת ייבוש של העור שמחזיר מים עודפים (כמו ספוג) וכתוצאה מכך מייצר גומות בעור, צלוליט.

נושא הפעילות הגופנית אמנם יכול למנוע סימני מתיחה אך לא יוכל להעלים או להפחית אותם, לגבי צלוליט זה כבר סיפור אחר, פעילות גופנית נכונה בהחלט יכולה להעלים ולהפחית משמעותית את הצלוליט!

 

שימי לב, אולי קראת בעבר מאמרים בהם כתוב כי פעילות גופנית אינה יכולה להעלים ולהפחית סימני מתיחה, אך אם תשימי לב מאמר זה היה כנראה מאמר ממומן שמטרתו הינה לשווק מוצר קוסמטי כזה או אחר או טיפולי קוסמטיקה על ידי מכשירים שונים וניתוחים.

הגוף שלנו יכול להשתנות אך זה תלוי בדברים שנחבר לעשות ולא לעשות לגביו ובזמן שנתמיד לעשות כך, אם תעשי את כל מה שצריך ולא תתני לגוף שלך את הזמן שהוא צריך על מנת להתחדש לא תראי תוצאות משמעותיות אך אם לאורך זמן תבחני את הדברים, תיווכחי ותראי את השינוי!

 

כשאת עושה פעילות גופנית את מפחיתה את תאי השומן בגוף ומגדילה ומחזקת את השרירים, פעולות אלו תורמות לשיפור הצלוליט בהחלט מאחר וצלוליט הוא עצמו שומן, פחות שומן = פחות צלוליט, חיזוק השריר מנפח את האזור ומעניק לעור מראה חלק וחזק יותר!

אפקט הטיפוח נכון תורם גם לטיפול ומניעה של צלוליט וניתן בהחלט לבצע עיסוי מתאים לאזור ופילינג או החדרה של מינרלים אחרים לעור על מנת לקבל מראה חלק וגמיש.

 

וכדי שתצאי מכאן לא רק עם תובנות הנה הכמויות המומלצות לצריכה יומית של מלח ומים והפעילות הגופנית המומלצת שיסייעו לך למנוע ולטפל בסימני המתיחה והצלוליט:

 

מלח = עד כפית מלח אחת ליום, שימי לב זה נשמע לך המון אבל זה לא, המלח נמצא לא רק במלחיה אלא כמעט בכל מה שאנו אוכלות ולכן שימי לב לכמות הסודיום/ נתרן בכל מוצר שאת קונה ואל תחרגי מכמות של 1800 נתרן ליום.

מים = 2.5 ליטר ליום – גבוה? תתחילי בליטר וחצי… תתחילי בליטר… רק תתחילי.

פעילות גופנית = אירובי לשריפת שומנים חצי שעה שלוש פעמים בשבוע, סקוואטים/תרגילי כח לרגליים שלוש פעמים בשבוע

קצת חומר למחשבה, כדאי לקרוא...

סימני מתיחה, צלוליט ומה שבניהם…

גם הבחורה הרזה והחטובה ביותר יכולה לסבול מהם ובהשוואה לנשים בעולם, כמות הנשים שתראו עליהן סימני מתיחה וצלוליט בישראל היא בין הגבוהות! אז למה

היום לא בא לי

היום לא בא לי בסופו של יום הגוף שלנו יתרגל לכל פעולה שנעשה מספיק פעמים, כך גם בספורט וברגע שאנחנו מתרגלים למשהו, הוא פחות

כללי זהב לספורט

את הכי יפה כשנוח לך ? את בסרט עם חברה טובה, כזה שחיכית הרבה זמן לראות, האולם מפוצץ ודווקא מולך יושבת מישהי עם תסרוקת

איך תדעי איזו פעילות ספורטיבית מתאימה לך

איך תדעי איזה ספורט מתאים לך?? כולנו ניסינו בזמן זה או אחר לשמור על כושר, אבל לא כל סוג של כושר מתאים לכל אחת

כח רזון!

כח רזון! בואי נתחיל רגע מהסוף, המטרה שלך היא לרזות, נכון? ובשביל לרזות את צריכה לעשות דברים מסויימים כמו לאכול בריא ולהתעמל, רק מה

אל תהיי זו שרק קוראת ולומדת, הצטרפי אלינו עכשיו לתהליך הכי משמעותי שתעברי השנה!

הצטרפי היום וקבלי ערכה מדהימה במתנה הכוללת יומן ליווי אישי של APPETITE